Thursday 24 July 2008

95 % The Advertising Academy


awal bulan ni aku memang bz ngan al rajhi campaign, company cash flow and study yang baru je bermula. suatu hari yang indah, aku bace paper the star. dah lame tak baca paper. setakat jeling2 tu ade la. tapi hari tu aku belek bagai nak rak. belek punya belek aku nampak satu ads ni. 95% the advertising academy.

rase macam nak jerit jer. ni la mende yg aku dok tunggu2 selama ni. tanpa berfikir panjang, aku terus kol depa book seat tuk review diaorg nyer program.

lepas review, mek book assessment session to determine whether mak layak ke tak tuk diaorg nyer program. alhamdulillah, mak accepted. macam tak caye.

abis assessment ngan peter, mak p sana lagi sekali tok workshop "career in advertising". a very great even. diaorg cite sume pasal advertising nyer structure. so dapat la full picture what is advertising all about.

but then masalah sekarang, mek dalam di lema whether nak accept offer diaorg join hydron training ke tak. mak tak de masalah mase tapi masalah besar mak sekarang is finance.

cost fee bukan la sikit bg mak yg tak berapa kaya ni. nak plak kene settle sume tu dalam masa 6 bulan. mana mak nak cekau.

so doa2 la mak dapat join training ni. btw, i salute kat 95% because diaorg sediakan platform for those yg really nak join advertising industry for those yg mmg tak de kene mengena ngan industry ni sebelum ni. but then for me this opportunity come at wrong time maybe. huhu...

No comments: